Uge 20 - garnkøb, færdig sweater og hjemmearbejdet slut

Søndag gjorde jeg noget helt vildt. Jeg har længe haft øje for sokkegarn fra www.cozyknitter.com - jeg forsøgte at shoppe, da hun sammen med wwwbythelakeside.com i begyndelsen af april havde et strikkekit. Desværre var jeg for sent ude. Søndag aften opdagede jeg, at hun havde en shopupdate fra kl 12 Ontario tid - der er 6 timers tidsforskel😄 yes, jeg fik mig et nøgle garn i The Golden


Hour med et mini nøgle i navy


Søndag var også mors dag. Det fejrer vi ikke hos os, men yngstepigen tilbød at lave aftensmad... det Var ren luksus🥰
Yngstepigen ønskede sig endnu et glas instagram kaffe, som vi kalder det😁
Hun måtte i gang, første gang kunne Hun ikke lide det, men det smagte ikke værre end! At det skulle prøves igen! Indrømmet det kan faktisk noget...det der dalgonakaffe!
Strikkerier:

FO blev færdig fredag en Varpu strikket i cashmere Fra Cevinia og slik mohair  fra Hobbii.dk på pinde 10. Det bliver en klar favorit, da den er blød og rummelig
Den er strikket som sommerbluse til de lidt køligere aftner på terrassen eller omkring bålet..det bliver den bare perfekt til.
Ugens co er anden potevante. Jeg har virkelig fået kigget på det😤 mange gange

...først strikkede jeg ribben 2 cm for lang, det der med at strikke og mødes til onlinemøde i strikkeklubben samtidige...er sgu svært .. så tænkte jeg jeg piller bare op! Det gjorde jeg så, men atter ukoncentreret - måtte jeg er kende at det var nummeret at trævle det helt op og begynde forfra. Fredag aften nåede jeg så til mønsteret...super godt , det kørte bare 6 rækker med perfekt strik..indtil jeg opdagede at farven til mønsteret var den forkerte..første vante er koksgrå og hvid..nr 2 var koksgrå og lyserød 😳 - denne gang strikkede jeg rigtig baglæns og fik tilsat den hvide og nu kører det...

Jeg har garn liggende til endnu en sweater, men jeg holder lige et pause med dem, dem kommende tid står den på vanter, sokker
Jeg slog egentlig op til et dotted rays af westknit, men jeg kunne mærke at koncentrationen til at gide nærstudere en opskrift i længere tid manglede. Så det må blive en anden gang - slår jeg op til st sjal, bliver det et af Susie Haumanns fra Urban!

Det var jo sidste uge med hjemmearbejde, så da arbejdsdagen var slut torsdag, blev det nydt i haven


Jeg glæder mig til at se alle mine elever igen men kommer også lidt til at savne hyggen i haven, når vejret tillader.

Kommentarer