Uge 18 - lidt af hvert, mest strik

Strikketid er absolut ikke forbi, faktisk nyder jeg at planlægge tiden med arbejde, så jeg får mest  mulig strikketid . Det lyder som alt er som det plejer, men det er overraskende anderledes for mig. Normalt strikker jeg bare ,når jeg har tid , og så når jeg det jeg når.. men i øjeblikket er strikkelysten så stor, at jeg som beskrevet planlægger tid, så jeg når at strikke mest muligt.
Sidste punkt i indlægget fra uge 17 - var at jeg slog op til et par vanter..Mandag eftermiddag var vante 1 næsten færdig, den manglede bare en tommelfinger. Dem strikker jeg altid til sidst...

Tirsdag  blev vantestrik og der  var online møde i strikke klubben. Jeg kunne fremvise et par sokker og vise, hvor langt jeg var kommet med min lyserøde varpu. Jeg måtte erkende, at jeg ikke havde nok mohair, så jeg måtte i gang med at bestille lidt mere. Der blev diskuteret i klubben, om det skulle være et eller 2  nøgler - jeg endte med to...
Onsdag ryddede jeg op i garnresterne og surfede lidt på insta og youtube. Det blev til meget lidt strik, jeg fik strikket tomlerne færdige - that`s it. Jeg fik bestilt garnet og bestilte også lige lidt sokkegarn. Desværre har firmaet megatravlt, så de havde ekstra leveringstid..men torsdag eftermiddag kom en melding om, at ordren var pakket og blevet hentet. 🤩

Fredag lavede jeg en co til endnu et par vanter - jeg købte mønstret på Ravelry. Det hedder vilmarksvotter af Linka Neumann. De er nemme og hurtige at strikke. De strikkes  ikke i det forslåede garn ( let lopi ) men i Gepard garn og Garn fra Stof og stil - de bliver til en lille damehånd, men de bliver virkelig bløde.  



Jeg har kigget i gemmerne og fundet lidt rester Let Lopi, så jeg skal klart strikke dem op i det, så vil jeg strikke herremodellen - for at filte dem lidt..elsker tykke vanter. Nej, jeg mangler dem ikke og slet ikke nu, hvor vi går en varmere tid i møde😳 men sokker og vanter er lidt mindless knitting for mig også på trods af lidt mønster.
Lørdag morgen da jeg stod op, hang en fin pose på rækværket - mit garn😍 så der skal strikkes. Jeg strikkede lidt på trøjen, men havde egentlig mere lyst til at strikke et par korte sommersokker, så efter at have tjekket og klar gjort projekttasker til 3 projekter - varpu,villmarksvanter og  et par almindelige sokker, så fandt jeg noget lyst sommer sokkegarn fra gemmerne og slog op til et par. De bliver fine - det går hurtigt, når det kun skal være en moderne sok - de har jo intet skaft😀.
Yngstepigen havde lavet vores favorit slik i øjeblikket, mens vi traskede rundt som små regnvåde mus i skoven..Vi valgte selvfølgelig at lufte Ludvig mens det regnede lørdag, 🤬 kan man vist kun være på sig selv efter 1 time i silende regn..for at gøre situation mere komisk, så stoppede det da vi kom tilbage til bilen...

 Frokost på en onsdag....ja, jeg drak en øl til maden... the occasion.? Det er onsdag og covid-19 tid.

Kommentarer