Uge 13 - arbejde, motion og strik

 Dette bliver en billederig omgang.
Arbejdet er forgået hjemmefra i denne uge også. Det går an men en lærer uden elevernes respons er ikke optimalt. Derfor skal jeg mødes med dem alle over  nettet. Det ser jeg frem til.

Fitness fronten er blevet opgraderet. Hunden skal heldigvis  luftes hver dag og der faldt en medalje ned i min turban i denne uge. Jeg nyder turene i skoven og har i billeder dokumenteret min walk-a-ton







Ja, fredags billedet er lidt anderledes, men vejret var super skønt, solen skinnede fra en skyfri himmel - dette måtte bare foreviges😍

At strikke er at sætte tempoet ned...hverdagens tempo er ikke vildt i disse nedlukningstider, men behøver jeg så at strikke? Ja, da jeg går i zen - sammen med strikketøjet.
Jeg har primært arbejdet på min ene wip - yngstepigens trøje. Hun ønsker den færdig meget snart. Mit strikkemål er at den overgår fra wip til Fo i løbet af weekenden

Trøjen er nu en FO. Jeg har brugt ca.8 nøgler drops Air. Det er et garn, som jeg godt kan lide - Det er nemt at strikke med og det er pænt, når det bliver vasket og brugt. Resten af mine nøgler skal bruges til en babytrøje. Jeg har en kollega, som skal være far for første gang..


Den anden wip en min Ingalls sweater - en trøje jeg er blevet i tvivl om jeg nu også kommer til at bruge...men den er fin nok at strikke. Jeg strikker den på mine nye chiagoo strikkepinde - wow, jeg er mega fan af dem...

Marts sokkerne er færdige, så en enkelt Finished objekt er det blevet til i uge 13. De er strikket i handfarvet merino fra Mayflower. Et lækkert blødt garn med fine farver - jeg tror de bliver til yngstepigen, da hun ytrede,  de var pæne og godt gad have dem.

Jeg har strikket på pinde 2,5 -  60 masker. Skaftet er 20 cm inkl 5 cm rib. Den længde synes jeg er passende  - den kan skabe en fornemmelse af hyggesokker, hvis de ikke hives op, men også fungere som støvlesokker, når det er koldt udenfor.

Cast on - jeg har også kun lige slået op til et par sokker


Kommentarer