Uge 42 - efterårsferie 🍄🍁🍂🐾🕯🌤☁️🌦🕸🕷🧶🧶😍

 Alle emojis opsummerer min uge...mere er der ikke at sige😍

Søndag

Sidste uges indlæg blev udgivet & målene for denne uge gennemgået..

I dag nåede jeg allerede et af dem.. de stribede sokker er færdige, vaskede og ligger til blokning. Derudover er jeg nået et godt stykke på potevanterne. De er vildt søde, når de er strikket op, men mega kedelige at strikke.



Dagen er gået med at strikke udendørs. vejret  var fint og med et uldent tæppe til at passe på ryg og rumpette - så var alt godt.

Mandag:

Det var koldt men smukt vejr fra morgenstunden. Kaffen blev sat over, mens Ludvig blev luftet..vel hjemme igen - blev kaffen hurtig drukket, hvorefter den tålmodige tog til Frederikshavn for st hente arbejdsmaterraler..Imens nød jeg en vlog med Little Big knits og strikkede på mine potevanter - målet var at færdiggøre dem i dag..det er her ved skrivetiden, faktisk nået.. De ligger nu en smule valket med blokkere i til tørre i værelset.


Jeg tog en drastisk beslutning, de grønne hjemmefarvede sokker, som jeg har som mål at strikke færdige i denne uge. Talte bare ikke til min mave..jeg vidste,  at de aldrig ville blive et hit..derfor har jeg trævlet dem op...så må vi ses, hvornår jeg får brugt garnet og beslutningen ef at når de atter skal strikkers, så bliver det på 3 mm

Dagens CO er julesokker...



Tirsdag:

Turen gik først med Ludvig, derefter lidt morgenmad og en tur til Hjørring...det blev ikke til de store indkøb😳 men det var nu hyggeligt nok at se Hjørring igen. 

Vel hjemme igen var der planlagt en gåtur med vovsebassen, men det stod ned i stænger - så lidt frokost og en kopkaf senere - blev det luftetid. 

Dagens CO julekveld af Skeindeer ... der er slået op i Snældan To trådet på pind 3..den røde er ikke min top farvoritfarve, men det er jo julevanter og det er jo kun manchetten.

Onsdag:

En skøn morgentur med Ludvig..


..derefter masser af strikketid. Jeg strikkede manchetten på julekveld færdig..og kom lidt lidt længere.. derudover fik jeg strikket lidt på min julesok...så ferien er altså gået i jul..

Vi fik besøg af mellemstemanden og kæresten - hyggeligt at de joiner os resten af ferien.


Torsdag:

Dagen stod i håndarbejdetstegn, .... jeg strikkede på begge mine projekter og de er fint med i forhold til min tidsplan...

Sidst på dagen tog vi til Skagen og besøgte Skagen Bryghus.. vi var i tvivl om der var plads, men den nye øverste etage blev afprøvet og der var virkelig hyggeligt..vi fik vores Skawskum og kæresten fik Drachmann. bryghuset har skabet en ny øl - den skaldede kok - en winter warmer - den købte vi med hjem, som stakit øl. 6% er for meget til at købe  bil på..men hjemme smagte den godt - den blev nydt på terrassen.😀🥰 - nogle af os var dog pakket ind i tæpper og dyner.


Fredag:

Første morgen med nattefrost...det var så flot..solen var på vej op mens vi gik med Ludvig. Jeg tog en lille video - jeg ved ikke om den kan ses, men jeg har også sat lidt billeder ind..





Ellers stod dagen igen på arbejde med skurudvidelsen, græsslåning og strik.  det er simpelthen bare så afslappende

Sidst på dagen nød vi resten af den skaldede kok 😂 og mellemstemanden + kæresten har valgt at lave aftensmaden i dag..hjemmelavet sushi😋 

Jeg nåede også at shoppe en smule - en bluse og en kjole..

Lørdag:

Dagen stod lidt på lidt rengøring og oprydning..derefter blev bilen pakket og så trillede vi hjemover - desværre men efterårsferien er altså kun en uge lang...hjemme ventede et par b-film - typisk kan jeg altid holde mig vågen i slutningen af ferien. Yngstepigen havde været i byen, så hende nåede vi lige at hilse på, inden vi gik i seng.



Kommentarer