Uge 41 - så kom corona igen tæt på! Strik til ferien er fundet frem...kom an 🍁ferie

 Så blev det endelig efterårsferie🍂🐾🍁🍄

Dog blev optakten til ferien en smule mere dramatisk end forventet..m.in nærmeste kollega meldte pænt at han var smittet med coronavirus..det betød, at jeg skulle testes, da vi præcis i dagene op til han blev syg, havde snakket meget sammen.. Heldigvis var der tid onsdag eftermiddag

Tirsdag aften meddelte HG at yngstepigens klasse var hjemsendt, da en elev var testet positive for coronavirus - yngstepigen bookede tid onsdag eftermiddag...

Den tålmodige mand var taxachauffør og bookede en tid torsdag formiddag...dog viste det sig, at han kunne blive testet samme tidspunkt som yngstepigen..

Torsdag stod i vente - på - resultat- mode hele dagen. Vi tjekkede alle sundhed. dk mange mange gange.. kl 19 stormede yngstepigen op ad trappen...med sit resultat. Intet påvist, samme tidspunkt fik den tålmodige sit også sit intet påvist.. der var bare intet til mig.det kom natten til fredag...så fredag morgen kunne jeg drage på arbejde med intet påvist! 

Dagen blev også brugt til at pakke bilen...forud ligger en uges ferie i sommerhuset..mens yngstepigen passer job hjemme.

Strikkemål: 


Målene var

  1. Færdiggøre potevanterne
  2. Færdiggøre et par sokker i hjemmefarvet garn



Indkøb : 
Jeg laver lidt julehemmeligheder og derfor var jeg nødsaget til at købe en smule garn..😃 det blev til noget fedt garn, som man kan have på fødderne...det var jeg simpelthen nødsaget til at slå op i og på turen til sommerhuset, nåede jeg at strikke en sok😄 den bliver flot...resten af garnet er hemmeligt.🤫

Derudover fandt jeg snældan garn - færøsk garn. Det kunne jeg da ikke undlade at købe, så nu har jeg fået en pakke med 400 g garn, som skal bruges til vanter..
Garnet er købt hos Siki garn..og den søde Nina har sendt lidt sødt med i pakken😋 



Jeg har nemlig besluttet at efterårsferiens strik skal være sokker og vanter. Ingen store sweatre - det må vente til december..

Dette lille sæt - blev givet i mandags og det faldt i forældrenes smag..den lille gut så bare så sød ud i sættet...
Det er en fornøjelse at strikke til nogen, når de bliver glade for det.😀

Uge 42 er efterårsferietid..mine strikkemål for uge bliver 
  1. Færdiggøre de to par sokker - stribede og grønne
  2. Strikke et par vanter
  3. Gøre potevanterne færdige
  4. Slå op til og nå ribben på et par julesokker
Hvis mere tid..flere sokker eller et par vanter.

Kommentarer