Uge 38. - meget arbejde og total hygge sidst på ugen



Ugens strikkemål er slet ikke nået!

Jeg strikkede ikke en maske mandag og tirsdag, da arbejdet fyldte virkelig mange timer.. 2  dage med arbejdstider på 12 og 12,5 timer gør en træt ..heldigvis havde den tålmodige lavet lækker mad 🥰😍
Onsdag drog vi to gamle så til sommerhuset... der skulle arbejdes på det nye skur! vi kørte over Fyn, hvilket betød dejlig meget strikketid. Jeg strikkede på min sjal - det mangler ikke meget, så mon ikke turen hjemover senere søndag bliver slutspurten 😃 det håber jeg egentlig- for jeg synes ikke. det er superspændende Strik

 Torsdagens morgen i billeder. 

en smuk solopgang,  en hund som spejder efter råvildt, sol på læhegn og begyndende efterårsfarver


Fredagens morgen var ligeså flot 🥰 det er simpelthen balsam for sjælen at begynde morgenen med sådan en 4 km tur..


På  vejen rundt stødte vi ind i nogle giftige men smule røde fluesvampe..


Lørdag formiddag gik turen til Frederikshavn, jeg shoppede lidt hos Søstrene Grene

Ikke at det skal bruges lige nu, men 2 sæt strømpepinde hhv. 8 & 7 mm samt en rundpind 5,5 mm - 60 cm
Samt 4 stoppenåle - alt i alt 48,75! Nu må jeg så se, hvordan pindene er at strikke med.


Hæftet er gratis og indeholde en del mønstre - jeg købte ikke garn denne gang! Men mon ikke det bare er et spørgsmål om tid!

Jeg har brugt dagene på at strikke et par vanter i alafoss lopi og derefter filte dem. jeg var nødsaget til at vaske demotiverende gange, da 40 grader ikke gav nogen effekt, så 60 grader gjorde dem tykke og lækre, nu tørrer de med blokkere i. 
Jeg strikke jo også fingervanter af det garn, så min søde søster havde foræret mig fra Nova Scotia.. men de blev ikke pæne, så 3. Gang ef lykkens gang, nu strikker jeg sokker igen.. denne gang med 52 masker - nu er jeg tilfreds😅


Yngstepigen har passet huset på Sjælland, men vi har snuppet Ludvig med..Han nyder at vejret disse dage har været skønt..dog mangler han legekammerater... han vil bare så gerne lege med bold😃



Kommentarer