Uge 33 - strikkede mål på stribe😀

 Søndag: stille panik før ugens blogindlæg skal udgives..hvad skal der skrives? Er der egentlig noget at skrive om? Har jeg huske at tage billeder i ugens løb?

Jeg kom i mål, men godt så det altså ikke ud, men jeg fik opsat nogle mål for strik i denne uge..

  • Sok nr 2:skal være færdig
  • Ærme et på min vildmarksgenser færdig
  • Strikket ned til ærme/krop deling på  den lille kollegatrøje - Seaside fra Petiteknit
  • Strik på egen sok
Efter blogindlægget var udgiver har jeg strikket en del mere på ærmet og lidt på Seaside..det blev til 3 pinde på sok 2 i dag...
 jeg lavede også lidt strikkeoprydning, da mit grej og mine projekter fyldte hele stuen..
Så nu har jeg en 
  1. Rød pose ked et sjal
  2. Grøn pose med sok nr. 2
  3. Gul pose med ærme 1
  4. Stribet pose med Seaside trøje
  5. Grøn pose 2 med egen sok.
Jeg har planlagt ar disse må være i stUen - resten er sat på kreaværelset.
Ej det passer ikke,,for jeg har også den store pose, som min søster har syet til mig.
Jeg har helt glemt at præsentere mine fødselsdagsgave fra sister fra Halifax:

Et smukt, praktisk net 

et håndfarvet  nøgle sokkegarn, Balling 80% merino og 20 nylon. Farven er pride.


Fitness:  23702 skridt - næsten dobbelt så mange som uret er programmet til 🤩

Mandag:
Jeg var træt, da jeg blev hentet fra arbejde...skønne unger og undervisning med konstant aktivitet og snak - det gør en træt... så en lille mormor på sofaen - var en nødvendighed!

Strikketøjet blev fundet frem.I dag får sok 2 opmærksomhed - det er meget rart at have små mål, det gør det hele nemmere at planlægge og gøre noget færdigt. Jeg nåede til indtagningerne til venstre tå..
Vejret var noget mere blæsende i dag og What a joy!  

Tirsdag

Den tålmodige er draget af sted til sommerhuset, så yngstepigen og jeg må klare os selv sammen med Ludvig..det går nok, men nøj, hvor er huset tomt, når man plejer at være to hele tiden.

Alenetid er også det sammen som strikketid. Jeg har i dag givet mit ærme lidt opmærksomhed..ellers må jeg se om tiden også vil række til sok 2 eller Seaside.

Onsdag: 
Strikketiden i går rakte kun til ærmestrik..i dag har jeg nydt haven - kaffe og en dejlig hund som selskab og det sidste af ærmet. Så nu er et af målene nået😀🤩😇


Torsdag:
Sok 2 er færdig - nu mangler bare endehæftning, vask og blokning😀 det betyder også, at jeg nu har en strikkepinde mindre i stuen. 

Der skal ikke fyldes op med en ny Cast on lige nu. Måske på,søndag for nu kan jeg jo komme videre med mit #scrappysunday projekt.


Eftermiddagen i dag var strik, kaffe og podcast i haven🥰  jeg nyder det virkeligt. 
Fredag: 
Det hele blev en noget kaostisk dag, men alligevel var der ok momenter! Jeg ringede efter “mig og far” for at spørge om de ville hente mig efter skole😂 det satte mig sådan 40 år tilbage i tiden. Men jeg orkede ikke den offentlige trafik omk. 15.. det ville de heldigvis gerne..det betød at de også fik en kop kaf som tak for hjælpen..

Strikketid blev på min egen opskrift på sokkemønster. Jeg nåede til og med hælen, så kunne jeg ikke huske mit planlagte design, så det blev pakket væk. 
Den tålmodige kom hjem efter at have knoklet i og omkring sommerhuset. Vi sad og snakkede med yngstepigen og spiste meget sent aftensmad -  omk. 22😳 men sådan måtte det være i  går. Kl 23.15 var huset sengeklar...selv Ludvig kom for at sige - at han gerne ville sove!

Lørdag: 
Ludvig vækkede os med våde hundekys... på det sædvanelige tidspunkt 5.50 - i dag blev han dog lukket i haven og vi tog lige 40 min ekstra😍
Dagen blev brugt på oprydning, rengøring, gærsslåning og på at plante en skråning - næsten færdig, vi manglede hvide granit skærver.

Dagens strik blev på Seaside trøjen. Jeg mangler ikke meget før jeg skal til at samle forstykket, men mit mål om at nå til deling af krop og ærmer, det når jeg ikke...

Aftenen blev nydt på terrassen med en aperol og strik..

Fitness:  mere end 23000 skridt..svarende til 20,1 km - egentlig kan jeg godt forstå, at jeg var træt, da jeg gik i seng.

Søndag: 
Efter vi har fået hund sover vi ikke længe! Sådan er det bare...ærgerligt ind i mellem, men samtidig også skønt, når vejret er som det er for tiden...vores nyanlagte bed er færdigt. Det skal nok blive pænt allerede næste forår...lavendler, som dufter og som tiltrækker en masse humlebier..hvor klimavenlig er vi lige blevet!


Mål for næste uge må være:

  1.  At strikke til krop og ærme deling på Seaside og gerne et par striber også!
  2. At strikke ærme nr 2 til min vildmarksgenser.
  3. At strikke min første design sok færdig.

Kommentarer