Uge 25 - strik i haven, sidste skoledag for yngstepigen og næsten for mig

Finished objekt 1: egoist sokkerne fra Egostrik af Lene Holme Samsø.
Farven kommer bedst til sin ret på nederste billede. Der er en sølvkant for oven, så en ribbort og et pænt mønster, som er nemt at huske løber rundt om læggen og øverst på foden, mens der er strikket glat på fodsålen.

Det færdige par - vasket og blokket!

Jeg strikker lige nu på tre par. Det første par er et alminedeæigt par sokker uden mønster. Garnet er købt i Harald Nyborg - det er nemt at strikke med og jeg mangler kun sok nr. 2

Andet par sokker er et par med samme mønster som de lilla her ovenover. De strikkes i Regia Divine - genbrug fra tidligere og lidt sølv. Farveskiftene kommer flottere frem end da jeg strikkede morning coffee mønstret i det.

Morning coffee strikkes i arwetta og lang garn. Jeg kalder dem is- sokkerne, da de minder mig om 3 farvet is😄 mønstret er ok, men ikke mit farvorit..
Her er så is sokkerne..De er kasseret. Jeg kan ikke lide mønsteret. Nu bruger jeg garnet til små sokkeletter. Magen til mine sommer sokker.

Garnet fra The Cozy Knitter er kommet😁 det er et lækkert blødt garn - 80% merino og 20 %polyamid. Jeg glæder mig vildt til at komme i gang med at strikke sokker i det

Jeg er dog desværre færdig med at købe garn fra Canada, så længe det skal sendes. Jeg skulle betale importafgift, hvilket er fint - 39 kr er ikke så meget. Men et omkostningningsgebyr på 160 kr oven i gør faktisk at garnprisen blev mere end fordoblet.

Wip
Jeps mine 3 WIP'er
De to på sokkebloggen er med samme mønster - af Lene Holme Samsøe - den sidste er strikket i glat - også kaldet en vanilla sock på engelsk

Ugens overskrift henviser til at jeg i mandags mødtes med strikkedamerne i Irenes kolonihave..det var virkelig hyggeligt at mødes en eftermiddag...vi afslutter forårets møderække hos mig 1/7😀
Yngstepigen havde sidste skoledag i fredags..det var en spændt pige vi sendte afsted og morgenen og en yderst træt pige, vi hentede først på natten. 

På fitness fronten går...😂 det strygende...jeg burde nok sætte minimumsskridt antallet op , når jeg rammer sommerferien... Den kommer allerede i næste uge - 26 er sidste uge med elever og uge 27 er planlægnings- og oprydningsuge.


Kommentarer