Sy og strikkemesse i Hillerød 20.januar 2019


Det blev et kort nytårsfortsæt  - at skulle udgive et indlæg om ugen -  men sidste søndag, var jeg på messe i Hillerød sammen med mine søde strikkeveninder.

Vi var 5 "tøser" på tur og alle med hver sine interesser, så jeg fulgtes lidt rundt med Jytte og egentlig mere for mig selv. Jeg var på jagt efter noget håndfarvet garn med glimmer, da jeg har besluttet at næste projekt skal være sokkerne VINR Jeg ville have købt garn i Canada, men  hvis jeg nu kunne finde noget pænt på messe, så kunne jeg jo ligeså godt støtte lokale garnforhandlere.


Jeg fandt dette garn hos The Danish Dyelot -  det er blødt, lækker og smukt. Diskret men alligevel med en smule spræl
Her ses det tætte på o der ses glimmertråden tydeligere.

Udover  garnet hos The Danish Dyelot fandt jeg også bloggere - jeg har længe ønske mig bloggere til vanter, men det er tilsyneladende et meget engelsk/ amerikansk brugt redskab - jeg har ikke set dem hos danske forhandlere. Jeg har fundet nogle vantebloggere - som er det jeg ønsker mig allermest - i Norge. Men at hente noget hjem fra Norge er lige så dyrt, som at hente noget hjem fra England/Canada.

Sokkebloggerne måtte også med hjem  - så jeg kunne få blogget det fine par sokker, jeg skal strikke...

Det sidste indkøb blev også inspireret af  de instagramstrikkere og bloggere jeg følger - jeg fandt nogle meget søde strikkemarkører - det er egentlig bare for at peppe strikketøjet op, men de er altså vildt søde og jeg bliver glad gang jeg kommer til en af dem. Jeg skal helt klart have flere....

Så rakte pengene heller ikke længere....Vi var alle 5 en smule trætte og øre i hovedet af støjen, så efter 3,5 timer vendte bilen snuden mod hjemmet igen.



Kommentarer