Lune hænder

Jeg er blevet færdig med endnu et par vanter. Vanterne er igen fra bogen Norwegian Mittens and gloves af Annemor Sundbø. Mønsteret hedder Eternal Love Mittens.

 
 Vanterne er strikket i Navia trio, der er anvendt 50 g hvidt og ca. 30 g grå. De er dejlig tykke og tætte. Jeg kunne se at jeg ikke ville have hvidt garn nok til at strikke manchetten på nummer 2 - derfor blev den grå. Men de er ens fra borten og op.
Jeg har strikket manchetten samt tommel på strømpepinde, men selve vanten på rundpind - nr. 3. Jeg har strikket på nogle tyndere pinde, da jeg tit synes at der kommer så meget luft ind i hjemmestrikkede vanter, som dermed gør dem mindre varme. Jeg er ikke tilhænger af at fore ?vanterne med en ekstra vante og er ikke så ferme med en symaskine, at jeg kan sy indlægshandsker, selvom det da klart ville være det bedste. SÅ hvis nogle af jer ligger inde med en viden til at få varmere vanter eller et mønster på syede indlægshandsker - så skriv gerne...Lige en ting til - foreslå ikke at jeg bare skal tegne min hånd af :-) det har jeg prøvet ...virker ikke

Kommentarer