Færdiggørelse af et stykke UFO

Jeg har i denne uge arbejdet med at færdiggøre et par vanter, som jeg begyndte på sidste år - faktisk i sommerferien 2013.., jeg synes ikke første vante var helt optimal... Den var lidt løs og mønsteret var len smule kedeligt... Men da jeg var færdig med Arvingen, så manglede jeg noget at strikke på og ledte mine strikke kurve og poser igennem.Det betød, at jeg fandt "ene-alene" vanten. Jeg slog op i mandags og her til aften mangler jeg en halv tommelfinger :-) MEN for de er et men, når man venter 1 år med at strikke nummer to...
Jeg strikkede øverste vante på strømpepindene, men vante 2 på rundpinde, jeg foretrækker klart min lille rundpind, da mønsteret kommer tydeligere frem og at fair isle strikken bliver pænere...jeg har nu tænkt mig at bruge vanterne alligevel. De er strikke i alpaca fra drops. Mønsteret hedder  Spider Mittens og kommer fra bogen "Norwegian Mittens and Gloves skrevet af Annemor Sundbø



Kommentarer