Uge 30 - ferie, familie, farvning og teststrik

Det er stadig ferietid her på kanalen🤓 det betyder afslapning, tid til strik og andet spændende samt besøg af familien.
Vi har haft besøg af Mof i sidste uge og Ældstepigen er blevet hængende - vi har nydt hendes selskab i 14 dage - først med kæreste og siden hen alene..nu drager hun videre ud i sommerlandet 😂 for at genforenes med kæresten i Blåvand..
Onsdag ankom mellemstemanden og hans kæreste - de havde været på 4 dages cykeltur og var noget trætte, da de ankom. Men livede gevaldigt op, da de opdagede,  at yngstepigen havde lavet bål og snobrødsdej, den tålmodige mand havde forberedt burgere og pommes til aftensmad..

Op til feriens start havde jeg investeret i Cordes bog om garnfarvning i mikrobølgeovn. Jeg havde købt garn, farver, engangssprøjter og endelig fundet et fad, som kunne passe i min mikroovn..tirsdag aften lagde jeg garnet i forberedelsesfasen og onsdag formiddag  var tiden endelig inde til at prøve - det var sjovt.  At lege med farve, vand og se, hvordan det blev på garnet, når det blev mikset var bare spændende. Første forsøg var et drysse  farve på og få et speckled garn...tja. Jeg har brugt for meget farve..der er intet hvidt! 

De næste forsøg blev med allerede opløste farver - som blev bladet med vand..det gik faktisk fint..familien kiggede forbi og kommenterede positivt på mine forsøg. 



Efter 4 timer var jeg ejeren af 400 g hjemmefarvet garn, som jeg er super tilfreds med - faktisk er jeg mega stolt..

I bogen  anbefales at man tager notater, så man kan producere samme indfarvning igen😄 det gjorde jeg ikke -jeg legede bare..så strukturen må komme næste gang..for der bliver en næste gang.


Som tidlige skrevet teststrikker jeg for Jytte Pallisgård. Hun har designet et skønt mønster, som hun præsenterer senere på året. Arbejdet skrider stille og roligt fremad - det bliver et flot resultat..

I går - lørdag eftermiddag vovede vi os en tur til propfyldte Skagen, for første gang denne sommer. Jo, der var stadig propfyldt, Bryghuset havde musik - så desværre var det umuligt at nyde en øl der..folk stod i kø og vagten havde travlt med at holde øje ..så for vores vedkommende blev det en rundtur i byen og en øl på Pakhuset i stedet..ikke helt det vi ønskede men lidt har jo også ret.

Bruger du de strømper, som du har strikket?  Er et spørgsmål jeg tit får - svaret er altid “njahhneeej” for jeg bruger ikke dem jeg strikker..undtagen det canadiske par. 
De bliver brugt til at holde fusserne varme og tørre i denne en smule fugtige tid😀 men jeg gider ikke brokke mig.. for 🌧🌬 giver mere 🧶tid. 
 
#scrappysunday indførte jeg for knap 4 uger soden - inspireret af the crazy socklady, men jeg har ikke helt kunne holde til ideen om at strikke på noget andet kun om søndagen.så lige nu har jeg følgende WIP’s

  1. Testsokker 
  2. Min vildmarksgenser 
  3. Et sjal 
  4. Scrappysunday - projektet 

    Fortsat god søndag 

Kommentarer