Uge 29 - feriegæster - ren nydning🥰

Strikkemål for denne uge er der ikke så mange af...et par sokker bliver det nok til og måske kommer kåjeg i gang med at strikke min tusselad - polar.

Familien er på besøg og det betyder hygge, snak og lidt mindre strik..men skidt - det er huggeligt at have besøg i ferien.🥰

Søndag skulle jeg strikke #scrappysunday, men jeg nåede bare 3 runder - så var der simpelthen ikke mere stikke tid..vi ventede feriegæster og yngstepigen kom hjem fra sin sommerferie i regnvåde Cuxhaven. Ældstepigen og kæreste kom hjem for at holde ferie og Mof kiggede også forbi for at nyde en uge med familie..huset blev gjort klar - hvilket betød mindre strikketid.

Mandag slog jeg op til et par shorties - det tager altså ikke lang tid at få det til at ligne en sok!den er så blev færdig torsdag.Det lyder af lang tid, men der kom lige et andet projekt ind over. For tirsdag  tikkede en sms ind fra den lokale garnpusher..nu var mit AlaFos lopi kommet og jeg måtte gerne hente det. Samtidig havde Jytte https://instagram.com/jytte_pallisgaard_design?igshid=sh76tnwyggi spurgt, om jeg ville teststrikker et par sokker for hende. Derfor var jeg nødsaget til at tage lidt sokkegarn med også😉

Onsdag strikkede jeg mest på min trøje og nød at vi havde selskab. Vi kunne heldigvis sidde ude og spise lækker mad, som var en middag af vores feriegæster. Totakts tatar og citronkage😋

 Torsdag blev vejret meget bedre og vi var i vandet..sammen med Ludvig. Samtidig sagde vi pænt farvel til den ene af vores feriegæster. Jeg fik også strikket den første af shortiesne fra mandag færdig..
Fredag tog vi på tøsetur ude i sommerlandet. Vi besøgte Isagers garnbutik i Tversted  og derefter kørte  vi til den gamle skole i Sørig, hvor vi kiggede på keramik lavet af Dorthe Hansen.

Jeg slog op til shorts nr. 2 - har besluttet at den skal  være færdige inden jeg slår op til teststrikningen. 

Sokkerne blev færdige lørdag..de er lækre chokoladebrune eller cognacfarvet. Det betyder rent bord til uge 30, hvor der skal teststrikker.

Lørdag
Der var et arrangement på Tversted Skole, hvor man kunne besøge de lokale kunsthåndværkere. Endnu en gang drog tøserne på tur. Det var virkelig flot corona- venligt arrangeret og folk var virkelig gode til at holde afstand. Vi så hvordan man lavede papir, vævede, bandt bøger ind og trykte på bøger.

Jeg kunne ikke lade være med at købe en personlig notesbog - til tøserne og mig selv🤩 jeg glæder kig til at tage den i brug - den skal bruges som en slags bulletjournal /kalender.
Isager er jo mest kendt for sit garn - rundt om skolen,som fungerer som kulturhus/ kreativthus gik disse skønne dyr❤️


I dag søndag siger vi farvel til endnu flere feriegæster - MoF drager hjemover.. så er vi kun familien tilbage..

Kommentarer