Uge 28 - frem for alt...

Strikkemålene for denne uge har været at færdiggøre to WIP - den ene Sokkerne i Regia Devine og det andet mål er sokkerne i The Golden Hour Kit. 
Hvis der blev mere tid, så skulle jeg slå op til en Isbre sweater af @skeindeer. Opskriften findes på Ravelry. 

Derudover har jeg min # Scrappysunday projekt, som kun skal strikkes på om søndagen.. sidste søndag nåede jeg så langt:

Mandag: vejret inviterede til strik, så mellem hundeluftning, en bytur og vask af tøj fik jeg strikket på devine sokken. Jeg er ikke begejstret for garnet - farverne jo, men jeg synes det varierer for meget i tykkelsen og jeg synes også at farveskiftene er for lange..for første gang i lang tid er det lidt op ad bakke med at færdiggøre sok 2.. Da sengen kaldte til sov godt - manglede 57 omgange...det må kunne klares tirsdag..

Tirsdag: vejret var stadig blæsende, men der var virkelig mange huller i skyerne i dag. Huset fik en omgang - hvilket betød, vindruerne blev pudset og karme vasket ned. De var dog så beskidte, at de skal pudses endnu engang.  Vi forsøgte at lufte Ludvig et nyt sted, men valgte at køre igen.der var simpelthen så mange mennesker.
Sokkerne i Regina Devine er færdige, der er hæftet ender og  de er blogget. Endelig - det var sejt at komme igennem  de 57 omgange..jeg gjorde det sgu😇

 Så skal der strikkes i det canadiske garn, det bliver så fedt...

Onsdag: Ludvig kunne fornemme at sangen var begyndt med solskin, så han stak sin våde snude i mit ansigt og logrede med halen kl 6.30! 😳 man har vel ferie🤣 vi nød en kop kaffe på terrassen og gik den sædvanlige morgentur. Dagen var ualmindelig anderledes end de to første dage, så jwg fik slikket sol og strikket. Faktisk så meget at den ene sok er færdig..




derudover gjorde jeg klar til at prøve at farve garn, jeg mangler dog lige et fad, nogle pipetter og en maske, så burde jeg være kørende..

Torsdag: meterologerne havde lovet super vejr..igen blev dagens første kop kaf  indtaget på terrassen. Hunden blev luftet og vi fik shoppet til resten af ugen. Strikketid blev minimeret, da jeg havde fået spændingshovedpine. Dagen blev brugt til strækøvelser, massage og 10 pinde rib på sok 2. Sidste på eftermiddagen kom en større levering til huset, så blev det samlesættid. Det tog  os næsten 2 timer at samle og klargøre disse to senge..

Fredag: i dag var vejret sommerligt og vi skyndte os en tur til stranden med Ludvig. Efter en længere gåtur  blev det til en badetur - vi arbejder på at få en vandhund😀 vi havde taget en bold med som var spændende at hente, så for første gang ever svømmede Ludvig rigtigt! At sige han kunne lide det er dog at pushe det lidt for vidt! Vi havde glemt et par småting torsdag, så vi trillede af sted  igen. Denne gang blev der også besøg i strikkebutikken. Jeg skal til at strikke en polartrøje fra bogen villmarksgensere af Linka Neumann.


 Bogen udkommer på dansk d. 21/8  i øvrigt. Desværre havde butikken ikke mængden af grundfarven hjemme, men bestilte gerne til mig, og så kunne jeg i øvrigt også selv kigge på farvekortet for at få den helt rigtige farve.. så en gang i næste uge skal jeg igen på besøg i strikkefeen😍 jeg glæder mig til at komme i gang..derudover havde jeg den fantastiske oplevelse at have regnet forkert.. alafos lopi kommer i 100 g nøgler men jeg troede de kom i 50 g nøgler..stor var glæden, da trøjen pludselig blev halv pris...

Lørdag: 
Strikkemålet er nået. Sok nr. 2 blev færdig i går..de er som tidligere vist - vasket og blogget

I dag søndag...ikke ret meget strik. Armen hviles og der klargøres til feriegæster

Kommentarer