Uge 7 vinterferie

 Vinterferien er tilbragt i sommerhuset...i år var vi kun to - den tålmodige og så mig...og ikke at forglemme Ludvig..

Planer var der masser af. Den tålmodige skulle arbejde videre med skur - udvidelsen. Der skulle lægges klinker, males og sættes loft op...helst det hele på en uge! Jeg har i januar købt garn til farvning, men jeg nåede aldrig at farve det, så min plan var at farve garn..

Søndag

Jeg farvede 360 g garn.. det tog hele formiddagen..jeg er ikke ekspert og det kræver tålmodighed og selvfølgelig synes jeg, at jeg manglede spændende farver, men jeg besluttede også at nøjes med de farver, som var i hus..

Min plan var at lave nogle ens farvninger..det lykkedes 3 gange. Jeg kalder dem kirsebær. Derudover farvede jeg for første gang et mørkt nøgle med orange farve.. det kan nok godt bruges til noget..jeg er ikke sikker på den kombi.

60 g er farvet med grøn - dem kalder jeg mos med lav.. det er ikke helt gennemfarvet, men de er flotte.

Mandag:

Ludvig vækkede os  da lyset blev tilpas stærkt..så en kop kaffe, en gårtur. Dagens vejr er noget andet end søndag men ikke desto mindre virkelig flot, da solen stod op.

Lyset var rødligt og træer, sne og meget andet stod oplyst..Hen over naboens hus stod himlen i flammer..det var bare virkelig smukt..

Dagen bestod også af garnfarvning med masser af blå overskudsfarve😱 resultatet er ikke det bedste men mine hænder og ikke mindst fingre er da beviset på at jeg har dummet mig😁


I dag farvede jeg 100 g alpakka/merino - det er blevet overfarvet, da det lyserøde fra i går ikke var pænt. Derudover har jeg farvet 40 g  med lidt blåt- jjeg kalder dem frost himmel, opkaldt efter himlen i går...


Tirsdag - international pandekagedag😍


Selvom vi er uden børn i ferien..så skulle der altså bages pandekager..en stak på ca. 20 til 2! Det var for mange, men så havde vi også til dagen efter. Ellers stod dagen på banderolerne af mit farvede garn og strik.. en gå tur med Ludvig, ja flere faktisk.. sidst på dagen begyndte det at sne..


Mit farvede garn med banderoler..virkelig amatøragtigt, men jeg har hygget mig og på sigt kunne det, da være sjovt at sælge og farve mere...


På billederne ses kirsebær, mos og lav ,frosthimmel.

Onsdag - sneklædt landskab

Vi havde i nattens løb fået omkring 25 cm sne..så det var supersmukt at gå tur...


Fredag - hvorfor går en ferieuge altid stærkere end en arbejdsuge?

Februars FO - egentlig er det nr. 3 men de to første Musselburgh huer, var så grimme - se et tidligere indlæg, hvis du er nysgerrig! at de ikke tæller med i regnskabet. Jeg er blevet færdig med den tålmodiges sokker. De er stikket i Regia pair perfect..str. 43/44 - de er ikke blokket, men de passer alligevel.

Jeg har kigget på By Kaaes lille sokkekompendium - light, som var til fri download, hvis man ville inspireres til de næste 5 uges online strikkekursus. Derudover ved jeg at Jytte Pallisgaard laver online sokkekurser også. I forbindelse med en snak med Jytte og gennemkig på dette kompendium, så blev jeg inspireret til at prøve en anden type hæl. 
Jeg havde på tyske tider fundet Boomerang fersen...og så i dag kom mit mojo...jeg har strikket en 1-1 prøve i uldgarn på p. 4 den sidder pænt på hælen, men virker en smule mindre end den almindelige kilehæl, som jeg plejer at bruge.... hælen er nem at strikke og jeg har besluttet, at de næste 2-3 par skal strikkes med denne hæltype - så den kommer ind under huden på mig


Jeg har i ugens løb lavet 2 Cast ons - begge sokker og det skal selvfølgelig være med den nye hæl..


Kommentarer