Uge 17 - strikketid

I dennne uge kommer der intet om arbejde..planlægning eller lignende. Jeg vil fokuserer på den strikketid jeg har haft.
Det er ikke fordi det er ekstraordinært stort eller anderledes, men nogle gange skal indlæggene bare være anderledes end - plejer🥱

Mandag endte med en rigtig øv- aften..huset sydede af raseri, surhed og tårer..så der var intet overskud til at strikke - dog havde jeg om eftermiddagen strikket første forstykke på min Varpu.

Tirsdag nåede jeg at strikke andet forstykke og samle de to forstykker, men da strikkegruppen skulle mødes på nettet, kunne jeg ikke finde min omgangstæller, så jeg måtte gribe noget andet at strikke på i stedet...det blev mine hvide/lyserødesokker... jeg var absolut ikke tilfreds med resultatet og prøvede at bilde mig selv ind at de var pæne. Jeg blev spurgt om jeg havde gjort et par sokker færdige siden sidste tirsdag.. men jeg kunne kun vise den halve sok, som jeg ko ikke var tilfreds med..
Mens vi snakkede, besluttede jeg mig for at trævle sokken op for 2. Gang - heldigvis er der ikke langt fra tanke til handling og inden mødets afslutning havde jeg gjort det...så var der kun at lytte til hvad de andre havde på pindene.
Vi aftalte at mødes igen tirsdag.. sådan et kort møde er hyggeligt og man følte sig forpligtet til at vise det man har strikket eller endnu bedre det man har færdiggjort.

Onsdag sad jeg og kigge på mit lager mens eleverne arbejde i grupper..Jeg havde jo garn til et par sokker. Garnet er Svarta fårets multimix - 70% uld og  30% polymid.. et ragsokke garn,



som skal strikkes på pind 4. Opskriften står på banderolen. Bag mit skrivebord lå pinde 4 i kurven🙄 skulle man lige slå op inden undervisningen fortsætter 😲😲😲 jeg vil ligne 🤥 hvis jeg sagde at jeg ikke slog op.
Senere onsdag var der podcast tid i haven. Little Big Knits from Ottawa underholder men sokken voksede...onsdag aften loge inden sengetid hoppede sok 1 af pindene😀 så er der noget at vise på tirsdag..

Torsdag eftermiddag slog jeg op til sok nr. 2 - den nåede ikke at blive færdig torsdag aften, der manglede 6 cm af foden og så tåen.. jeg strikkede ikke på min trøje.

Fredag efter arbejde ryddede jeg op i mine strikkeposer..noget blev kasseret andet  - som i smidt ud - ja jeg hører til dem som godt kan smide garnrester ud..under oprydningen fandt jeg min absolutte yndligsopskrift på vanter..så nu skal jeg vist lige strikke et par eller 2 .. opskriften heder Rós og er en færøsk opskrift.

Sokkerne blev færdige (FO) fredag eftermiddag..resten af dagen blev der strikke på min varpu.

Lørdag - da strikketiden indfandt sig blev der strikker på varpuen. Men tankerne kredser om at caste on til Dotted rays eller et par Rôs vanter.. Varpen er lige ud af kedelig landevej, men den bliver super blød. Det der taler for at at fortsætte er at jeg ikke har kid silk nok og skal bestille  lidt, når jeg ser hvor meget sf trøjen jeg mangler.😇 spar så længe man kan...

Søndag formiddag:

Jeg gjorde det😝 jeg har slået op ( CO) til et par vanter.. samtidig strikker jeg videre på min Varpu.



Anmeldelse af svarta fåret sokkegarn.
Jeg synes, det var et rart og lækkert garn at strikke med. Det strikkes pænt op og det er blødt og lidt puffet efter vask. Dig synes jeg, at nøglet inderst var noget knudret. Der var også forskel i garntykkelsen. Det er irriterende og for ringe, synes jeg. Det passer med en anmeldelse, som jeg læste  på  nettet. Vil jeg bruge det igen..ja, det vil jeg nok. Det skal dog siges, at jeg jo ikke har brugt sokkerne nu. De venter til efterårets hundeluftning.
Opskriften på banderolen er gemt. Den er nem.

Kommentarer