Uge 07 - Vinterferie ❤ - del 1


Ugen begyndte blæsende og regnfuld, men mandag eftermiddag tittede solen igennem. Vi besøgte Skiveren Strand  - lad os bare sige Skiveren for stranden var væk.. men flotte bølger og som kan høres i den lille video. Jeg stod på skrænten og filmede fra nord mod Hirtshals i syd.. På en sommerdag kan man faktisk se Hirtshals ...men det er altså på en sommerdag.




I videoen burde man kunne se nedkørslen til stranden, men som det har været de sidste mange vintre, så skal nedkørslen genetableres

når vi nærmer os sommmersæsonen.

Mandag var også et besøg i Skalborg, Aalborg Storcenter, yngstepigen shoppede tøj og undersøgte computere hos de to store elektronik butikker.  Jeg shoppede også - i torsdags åbnede Hobbii en garnbutik  I  Ålborg.

Jeg kom hjem med en forårsbuket...jeg arbejder koncentreret på at komme ud af min sorte komfortzone😀


I posen fik jeg lidt bolsjer.. der mangler vist kun et I foran hjertet. Butikken var velbesøgt og på trods af dette var der fyldt op på hylderne og personalet havde endda tid til at hjælpe med at finde det man søgte.


Jeg har besluttet at jeg skal strikke en   Ingalls sweater. Opskriften kan findes på Ravelry.com
Bundfarven bliver denne smukke farve - den kommer bedst til sin ret, hvis man kigger bagerst i billedet.


Mønsterborden strikkes i lyserød inklusiv en følgetråd af mohair. Det bliver flot er jeg sikker på. Jeg strikker str. L men går en pindestørrelse ned, da garnet er tyndere end det anbefalede. Trøjen skal have en positive ease mellem 10 - 38 cm. Jeg nøjes med 10 cm, ellers bliver det for teltagtigt.

Udover garnet til trøjen købte jeg også garn til et par sokker. Det erMayflower  hand-dyed garn ..
Det er utrolig blødt og jeg glæder mig til at strikke det op til sokker. 
Det bliver martsmåneds sokker


Jeg var så heldig, at jeg blev belønnet med en goodiebag. 




Den indeholdt  disse to nøgler garn, 6 søde knapper og to mærker med handmade


Tirsdag bød på koldt og vinterligt vejr fra morgenstunden, og efter hundelufteturen, blev yngstepigen forkælet med canadiske pandekager.

Jeg var jo nødsaget til at forevige vores vinter😁

Fra gåturen får du lige et landskabsbillede og en video af Ludvig, som har fået fært af en mus😂




Yngstepigen spurgte om jeg ville strikke en sweater til hende.Hun havde fundet opskriften på Silverstories. Det kunne jeg selvfølgelig godt, så onsdag eftermiddage bestilte vi dette garn - drops Air.

Det blev bestilt hos Rito.dk som skrev at pakke ville bleve sendt allerede samme dag. I går torsdag, kunne pakken hentes  i pakkeudsalget.  Trøjen skal strikkes på pinde 10, så det går pænt stærkt.

Jeg købte rundkindede og strømpepinde med - rundpinden er i birk og virkelig rar at strikke med.

Kommentarer