Huekonkurrence og juleforberedelse

Som tidligere skrevet holder min lokale garnpusher Tot og tråd en lille huekonkurrence. Jeg har valgt at tage udfordringen op og har strikke 2 huer - ingen af dem faldt egentlig særlig godt ud, men jeg har valgt at placere dem under kategorierne " Elegant" - læs klassisk/kedelig  og "anderlederes"

Jeg glemte at tage billede af  kedelighuen men nåede at tage et billede af tehætten!

 
Der er ingen tvivl om at den er supervarm, da den er strikket i 3 tråden Arwetta  - toppen er strikket i 2 tråde.
Jeg har fundet opskriften på Drops - model 108-30! Den er oprindeligt strikket i alpaca - men det havde jeg ikke lige i gemmerne....Jeg læste kommentarerne inden jeg gik i gang med at strikke huen - og der stod blandt andet at det var svært at få toppen pæn - den bulede  - tja jeg troede jo at jeg kunne gøre det rigtigt:-) Nu er den indleveret  - min ambition er ikke at vinde men at støtte et initiativ - som er lidt anderledes!
Tehætten er navnet, da familien grinende kaldte mit produkt det, da jeg prøvede den på!
 
Juleforberedelser:
 
 
Jeg har i dag lavet forberedelserne til jul - inspireret af strikkefuglen indlægget fra 14. november. Jeg har i dag lavet porsesnaps ( porse fra Lodskovvad og vodka ) og så har jeg lavet koncentratet til min hvide glögg - den er fundet hos Dorthe Ivalo i  et indlæg helt tilbage fra 2. december 2008. Jeg prøvede den sidste år til en tøsekomsammen - hold fast de drak glögg.
 
 


Kommentarer

  1. Jeg synes din tehætte-hue er supersød. Og jeg forestiller mig at du ser sød ud med den på - du har et godt hue-hoved! Gætter på at den hvide glögg er den med citronerne, den må jeg prøve!

    SvarSlet

Send en kommentar