søndag den 24. marts 2013

Månedens sokkeprojekt færdigt


Morgenens projekt er afsluttet. Denne måneds strømpe kal - the Skype sock er færdig.
Jeg har altså inde på Ravelry  - læst mig til at man i denne måned skulle strikke med pinde 2,5 - det har jeg gjort og fundet garn - som passer til! Jeg slog op i en mande størrelse XS - med 48 masker...Omregnet til  sokkeopskriften jeg har arvet af min mormor - siger at størrelsen svarer til 26/27 - jeg kan ikke passe den, yngstepigen kan ikke passe den.... så vi håber at vi finder nogle som kan...

garn: Awetta

Næste projekt som skal på pindene er Silke af L. Samsøe -
Jeg har tidligere prøvet at slå op og strikke det angivne mønster - det er gået fint indtil at jeg skal arbejde på egen hånd!!! SÅ går der ged i mønsteret....
Jeg har nu snakket med 2 kolleger som læser opskriften ligesom mig...men fået rådet at tage udgangspunkt i midten og så regne mig frem...Det råd skal prøves :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bevægelse

jeg ved godt at jeg ikke skriver så mere, men set over en årrække, ja så har man jo sine rutiner... Ferier, arbejde, strik syltning og bagn...