Uge 15 - påskeferie🥰

Indlægget er lidt anderledes opbygget - det skyldes at jeg har holdt påskeferie og havde lyst til at dokumentere lidt hver dag. Strikke relaterede noter ligger blandet ind i dagene men mest i slutningen af ugens..

Til alle læsere - rigtig god påske


Mandag:
Ludvig sov længe, så jeg vågner af mig selv 😯 solen stråler og himlen er blå allerede ved solopgang.  Dagens  første ☕️ nydes inden 🦁 skal luftes. Det er 🦁s 🇩🇰 i dag. Han bliver  1 år.
Det er hyggeligt sammen med yngstepigen at huske på påskeferien sidste år, hvor vi pludselig fandt ud af at nu var det måske muligt at købe en hund... ..ikke langt fra sommerhuset - boede hunde Susanne, og hendes hund Fine havde fået 12 små hvalpe..

Der skal  ikke ske der helt store i anledningen - Ludvig fik en 🥩 sammen med sin morgenmad...
Lidt fra billeder fra gåturen
Åen ved golfbanen
Så er der porse 
Her er dagens høst af porse blomster, der skal plukkes og bruges ca 2. dl til en flaske snaps...der er mere end 2 dl porseblomster her, men jeg kender en, som også gerne vil lave posesnaps, så det hele bliver brugt. 

I vores lille høj ud til vejen har jeg gennem et par år plantet resterne af MOF’s forårsblomster. Lige nu står de alle så flotte og vi nyder farverne blandt vissent græs.


Tirsdag:
Så kom meldingen fra statsministeren.. 4 ugers ekstra hjemmeundervisning og ingen  afgangsprøver for min 9.klasse og ej heller Four yngstepigen😷 Der er ingen her på matriklen som følte 😱😱😱 - vi skal alle nok komme videre.

Jeg sobbede i dag, var i til knæene..ja det var friskt (læs koldt) 

Den ene af sokkerne blev færdige.. den er faktisk meget pæn, jeg var lidt i tvivl undervejs..i morgen slår jeg op til nummer 2...jeg kan heldigvis opskriften på sokker i hovedet  og har allerede nu et par nye i tankerne...

Jeg mødtes superkort med 4 strikkeveninder og Messenger 😃 vi blev enige om at mødes igen næste tirsdag.

Onsdag:


En stille og virkelig flot dag, vi var en hurtig tur i Frederikshavn for at gå i Normal.. hjemme er den lukket, da den ligger i centeret.

Påsketemaer er rykket inden for.. Jeg ved nogle vil finde denne lille filtkurv gyselig, men jeg synes den er supersød og påskeagtigt specielt med mini påskeliljer i.
Torsdag:
Vejret var fantastisk - vi har sidder ude alle dage, men i dag var det så lunt, at jeg tog klip klapper på til stranden og snobbede også i dag. Hjemme på terrassen kunne jeg sidde ud  og strikke🥰


Vi er ganske kagesultne om eftermiddagen, jeg bagte Chocolate chip cookies....de var fyldige og chewy til at begynde med, men blev lidt hårdere..dog blev de alle spist🤭
Fredag
Sidste dag i sommerhuset. Yngstepigen synes absolut ikke at ferie i sommerhuset er specielt dejligt, hun havde talt ned fra mandag..☹️ så vi besluttede at køre hjem fredag eftermiddag også for at undgå lørdagstrafikken. Hun var lykkelig og jeg ærgrede mig.. jeg kunne godt blive hængende..

FO: sokkerne er færdige og CO  - jeg har slået op til et nyt par.


 Egentlig havde jeg søgt om at blive teststrikker for the crazy sock lady, men blev desværre ikke valgt. Så måtte jeg jo selv gå igang med et par...

Lørdag
Store ventedag....en længe ventet pakke til yngstepigen blev meddelt, at den ville blive leveret mellem 8  - 17... 16.48😍 kom den..
Jeg fik også en pakke i dag 

...en kasse med garn. Coop havde tilbud på deres uld garn, så jeg har købt garn til 2 trøjer og et par tykke sokker..

Første trøje bliver en isbre fra Skeindeer. Den er bragt i næste sidste nummer af bladet Garn, men kan også købes på Ravelry.

Den anden bliver en kort Oversized trøje i cevinas uld/ cashmere blend.




Søndag
Påskedag. Der sker ikke noget specielt. Der skal handles ind til ugen, snakkes med søster i Halifax og nydes påskeæg. Vi var så heldige at få æg af mof i går....

De kender vores svagheder,...😄 det skal nok blive nydt og allerhelst på terrassen, når vejret og varmen tillader det.

Jeg surfer meget på Instagram i øjeblikket og er blevet inspireret af little Big knits - Selma, som har strikket et West sjal og ligeledes E. p Lutz og Sandy fra By the Lakeside har strikket et West sjal. Så kom jeg i tanke om, at jeg i sensommeren lånte en bog fra Jytte - og nu bobler det ... de to sete sjaler er i denne bog, så mon ikke at der skal slås op til et af dem i dag.. det kunne blive mit påskeæg til mig selv...
Ugens wip er stadig Ingalls sweateren - den mangler “bare” to ærmer..jeg SKAL men lysten er der ikke...hvis jeg nu sætter mig et mål om at den skal vises som FO næste uge, så kan det være at jeg kommer i gang.

Kommentarer