Tilbageblik på 2021 og livet på bloggen.

 Så er det endnu en gang tid til at gøre status…år 2021 er gået! 

Ser jeg tilbage på mine håb for dette år - så var det 

  1. At corona ville spille en mindre del af vores hverdag
  2. At vi kunne se venner igen
  3. At stikke hhv 1 par vanter og sokker hver måned..
  4. At strikke et par trøjer til mig selv - en skulle være fra vildmarksgensere.
  5. At lave et ugentligt indlæg - med wip,FO,  taknemmelighedspunkter og lidt fra ugen som er gået!
Hvordan ser det så ud!

  1. Tja - jeg er blevet vaccineret 3 gange ligesom den tålmodige og yngstepigen er vaccineret 2 gange. Jeg bliver stadig testet 1-2 gange om ugen pga arbejdet. Indtil nu er jeg gået fri af smitten. Tilbage i maj havde yngstepigen corona og blev isoleret på værelset - på mirakuløs måde undgik hun at smitte os andre..mine forældre blev desværre ramt inden de blev vaccineret og deres reaktion på sygdommen - var ubehagelig, så jeg har været besøgsperson på hospitalet..pakket ind i visir, maske, dragt! Heldigvis er begge på den anden side og vaccineret 2 gange!
  2. En enkelt gang blev det til…vi skulle helt hen i november før alle synes det var sikkert - og wså kom omikron 14 dage efter😳 nu ser vi igen kun de nærmeste og er testet inden..
  3. Jeg har ikke strikket et par vanter om måneden men sokker har jeg igen strikket mange af. Det er nemt og hyggeligt at strikke sokker.
  4. Jeg har strikket en sommerbluse til mig selv. Jeg slog op til en Svart Ulv fra Vildmarks gensere i januar. den tålmodige synes den var pæn og da han kunne passe den størrelse , som jeg havde slået op til - besluttede jeg, at den skulle være til ham. Så i september fik han en ny sweater😄🥰🧶 jeg bladrer stadig i bogen og vil gerne strikke en til mig selv, jeg er bare usikker på hvor meget jeg kommer til at bruge den. Desuden har jeg andre ideer til trøjer, som jeg gerne vil strikke. Faktisk har jeg fået endnu et trøje men jeg har ikke selv strikket den. Min mor spurgte, om hun kunne strikke noget til mig. Hun fik diamond sweateren af Anne Ventzel og camarose garn..så i efteråret har hun strikket den til mig og den er så fin og bliver meget brugt. Jeg kan virkelig godt lide pasformen🥰😍
  5. 22 indlæg er det blevet til på bloggen i år😮 det er absolut ikke et ugentligt indlæg, men lysten til at skrive har bare manglet.Desuden har hjemmearbejdspladsen og nedlukningen ikke produceret de mest spændende oplevelser at skrive om..jeg troede i begyndelsen af december at jeg ville lave en blogmas. Men i stedet har jeg set @camijoknit og @bythe lakeside vlogmas dagligt og et par enkelte andre sporadisk. Det har været hyggeligt og føles faktisk helt tomt, da det sluttede..
I december havde jeg også en adventskalender fra Ladybugyarn - jeg var inspireret af andre instagrammere..til at prøve! Det var 4 smukke nøgler, som jeg modtog og 4 smukke mini nøgler der passer til! Ingen tvivl, men jeg har bare ikke følt den der spænding, begejstring og glæde ved at skulle åbne en pakke hver søndag. Så næste efterår skal jeg mærke efter om jeg ikke kunne bruge mine penge bedre - i løbet af december, for der er og også mange gode tilbud i løbet af måneden🧶🥰🎄



På strikkefronten her slut december:

Jeg fik jo 4 fantastisk smukke projekttasker fra min søster i Halifax. De blev fremvist i et tidligere indlæg. Jeg har fyldt dem med 4 forskellige projekter. I en lille grøn kom jeg et par julesokker.. de var færdige allerede midt december. Så kom jeg et par hemmelige votter fra Vottelauget i Norge - de blev strikket i Tove fra Sandnes garn i farverne rød og hvid. De blev færdige allerede 18.12 og så slog jeg op til endnu et par..der er jeg næsten halvvejs på første vante. I den smukke hvide taske kom jeg sokker til Urth - begge rib stykker er strikket men de bliver først strikket i januar 2022. Den sidste taske med juletræer på er også tom. Den har indeholdt et par julevanter, men de er frogged og nu venter jeg på at slå op til et par Selbu vanter af @skeindeer. Det bliver i januar 22

Juleaften slog jeg op til en Vanilla Wave af @camijoknit. Den bliver strikket i Camaroses  Månestråle og en følgetråd fra garnudsalg - købt for flere år siden.

Hvad skal der så ske i 2022?

Jeg har besluttet at prøve at skrive et ugentligt indlæg stadig med fokus på
  • WIPs, CO  og FO 
  • At berette lidt om ugen der er gået
  • At snakke lidt om løst og fast i min kreaverden. Det er nemlig et stort ønske at blive bedre til at farve garn.
  • Hvad har givet glæde i løbet af ugen.

Lidt billeder fra 2021






















Kommentarer