Efterårsferie 2021 - 🍁🍁🍁🌧🌞🌞🧶🍷🎄♥️

 Fredag:

Motionsdagen godt overstået og jeg blev hentet af den tålmodige og 🐶 😃

Turen gik mod sommerhuset..i bilen strikkede jeg på et par fingervanter efter en opskrift fra min kolleger..det tegnede ok, men følelsen var alligevel ikke super, så da vi nåede omkring Støvring trævlede jeg det hele op igen. Så blev garnet pakket væk og venter til at jeg har en gode ide til det.

Da vi havde pakket ud og sad i sofaen slog jeg op til endnu en adventsgave. Det er en halsedisse strikket i gepard Puno på p. 5.5 - opskriften hedder Kringsjåhals og er fra Klompelompes Turstrik

Lørdag:

Morgenen gik stille og roligt. Jeg fandt mit bestillingsarbejde frem og fik hæftet ender. Derefter strikkede jeg kraven og gjorde klar til at strikke kanten på et ærme. Derefter strikkede jeg videre på Kringsjåhals.


Søndag:

Morgenstund har guld i mund..

Det var skønt vejr og farverne på blomster og bær skønne. Der holdene Herbst kan altså noget😍

Gåtur langs stranden 

Vi besluttede at køre til stranden, hvor Ludvig kunne få lov til at løbe frit..bølgernes stille brusen, solens varme stråler og hvide totskyer gjorde godt for sjælen og humøret hos den tålmodige og mig.. videoen er rystet, men jeg filmede samtidig med at vi gik..turen er fra Skiveren til Kandestederne..

Ugens første Fo  blev færdigt i dag😀 det er bestillingsarbejdet. Herrevesten i grå easy fra Mayflower er færdig. Enderne hæftet, men den mangler at blive skyllet op og blokket. Det bliver den, når ferien er ved at slutte.



I dag har jeg så kun Kringsjåhals på pindene..jeg er færdig med 2/3 dele - den skal dog have monteret elastik i halsen ellers passer den absolut ikke en 2 årig.


Mandag 

Det første møde med frost. Ludvig sørger for at vi får fantastiske oplevelser..


Ugens andet FO


Tirsdag:

Jeg strikker på en hipster gubbelue - jeg slog op mandag.. Turen gik til Hjørring i dag og jeg fik shoppet pyntegræskar 🥰🍁jeg nyder årstiden og så nyder jeg at alle juletingene også er kommet frem


 


Jeg plukkede Hannes hindbær - det er første gang jeg har fundet bær i efterårsferien.



Onsdag:

Dagen betød nye vinterdæk på bilen og gæster..

Torsdag:
Yngstepigens kæreste skulle flyve hjem, så vi tog en tur til  Aalborg inden vi kørte til lufthavnen..
Der så vi Kimbertyren










Fredag: 
Yngstepigen og jeg blev vaccineret mod influenza .. Jeg kasserede gubbeluen, da jeg ikke synes den blev pæn. Jeg strikkede på Tine vanten, men det spiller ikke rigtigt. Jeg synes, det er kedeligt at strikk - men jeg er nået til lige efter tommelkilen. Nu er det blevet besluttet at strikke ti omgange hver dag, så er den færdig om en uge.
Vanterne skal også gives væk i kalendergaven.


Lørdag:

Familen tog en tur til Skagen - der var skønt - stadig lidt turistet men ikke mere end at man kunne gå rundt med plads omkring os.


 
Senere på dagen tog vi en tur til stranden.. Vejen derned var ædt af vandet.. Og stranden var mere oprørt end søndag for en uge siden!









 
Alt i alt en skøn efterårsferie. I dag er der 60 juleaften



Kommentarer