Uge 27 - fødselsdag, ferie og scrappy sundayprojekt

Så indfandt ferien sig, jeg var lige et smut forbi arbejdet i tirsdags, men det var mest for at rydde op og strikke med min kollega.
😀

Mandag havde jeg fødselsdag, i år en ganske almindelig en..men en hyggelig en af slagsen. Alle ungerne var hjemme og mellemstemanden havde sin kæreste med. Det var super hyggeligt..morgen begyndte lidt kaotisk..yngstepigen skulle have fornyet sit pas, da hun havde fået en invitation til at tage med til Tyskland ..jeg kontaktede Helsingør kommunes borgerservice - der var intet hjælp at hente - vi kunne få et tid 14/7!!!!men vi kunne da prøve at kontakte andre kommuner..det gjorde jeg selvfølgelig og i Fredensborg kommune hvad de både søde at tale med og havde plads i læbet af ugen.
Så hentede vi de sidste varer, nåede også lige at få skiftet et dæk, da vi var punkterede...
Resten af dagen var bare hygge..jeg blev så forkælet - gavemæssigt.
Cremer fra Munkholm
Anne Hjernøs nye bog - ligevægt
Linka Neumann: Vilmarksgensere
Chiaogoo - samlesæt - de store størrelser
Et nyt tørrestativ.
Alt dette var det som jeg havde skrevet ned.. og jeg fik det...jeg er vildt taknemmelig og glæder mig til at læse, lave mad strikke og have en flot hud...

Jeg elsker kagemand, der er noget meget barnligt over sådan en, men den kan altså noget...jeg havde bestilt en til mig selv...

Ældstepigen lavede aftens dessert en pavlova. 
En super dejlig dag!

Tirsdag: lidt arbejde, strik - et FO - mine hvide shorties blev færdige og de blå langskaftede blev også færdige...halvårligt status. 9 par sokker..



Onsdag - strikke damerne kom forbi.. vi hyggede, sludrede og strikkede

Torsdag: strik, afslapning - yngstepigen og kæresten blev afleveret i Brøndby..klar til en uge i Tyskland.
Nyt ferieprojet planlagt..jeg skal prøve at farve garn. Så i dag er der bestilt garn og farver. Mikrobølgeovnen er klar, magler et fad, citronsyren, handsker og en maske.. 

Fredag: Feriestemningen indfinder sig, strik, græsslåning - bare ferie.
Jeg havde to cast on i dag. Sok nummer to  til Regia divine.

. og så har jeg slået op med mine nye Chiaogoo strømpepinde på 2.25 mmm (us 1) 
 Det bliver bare så fint og pindene er en drøm at strikke med..

#Scrappysunday - er et begreb, som jeg har taget fra The crazy socklady Podcast. Det går ud gå at man hver søndag strikker på et resteprojekt. Mine rester rækker endnu ikke til #dogmetæppet, men jeg fandt mine Drops Air rester og er nu gået i gang med et lille projekt..opskriften findes på drops og hedder College days. Farvesammensætningen bliver efter inspiration af yngstepigens Ganni trøje.. nu må jeg se om #. Scrappysunday bliver et hit her i firmaet...





Kommentarer