Og så blev man teststrikker!

Surfende på Instagram for hygge og adspredelse søndag aften. Stoppede ved et opslag, der fortalte at en designer søgte teststrikkere til et fin sommertop...jeg har jo ferie, og helt andre strikkeplaner, men søger alligevel en af de åbne pladser. Tænkende det får jeg alligevel aldrig.
Jeg har før meldt mig, som teststrikker, men ikke fået det...
Men men mandag morgen lå en hyggelig, lille besked. Jeg var blevet udvalgt 😀 så måtte jeg jo igang med at finde garn. Det blev Blackhill cottonwool i farven Rosentræ.
I går tirsdag kom pakken med garn og jeg fandt mit dokument med mønster frem. Pinde 3 havde designeren @marinaskua, brugt. Jeg har lavet to - yes - to strikkeprøver. De er vasket og derefter talt. Jeg må ned på pinde 2,5 for at få samme strikkefasthed.
Det gør nu heller ikke så meget, da jeg synes det ser tættere og fastere ud på 2,5.
Nu er det så bare om at gå i gang. Slutningen af juli skal kroppen om til ærme gabet være færdigt. Selve trøjen skal være klar 15/8

Men jeg har jo ferie, så mon ikke bare vanter kan vente til vejret bliver regnfuldt igen..lige nu har vi jo fedt sommervejr

Billedet viser de to strikkeprøver. Øverst den valgte på p. 2.5 Nederst p. 3


Kommentarer