fredag den 27. december 2013

julestrik

 Som beskrevet i forrige indlæg, så fik jeg en garnpakke af min kollega Tine. Garnpakken med mønster er fra en garnbutik i Helsinge. Pakken indeholdt to nøgler indiecita  babyalpaca samt et nøgle  Zauberball. Mønsteret er Fence byBeckmann - det kan findes på www.ravelry.com  Farverne gengives ikke særlig godt på dette billede - farverne er rustrød og karrygul babyalpaca samt et zauberball nøgle, som matcher.
Det er nemt at strikke og det vokser hurtigt. Det mest besværlige er at huske at tage ud i hver anden zauberball række!
 


 
Før jul vandt jeg jo en Give away hos Toirit. Denne norske designer laver nogle meget smukke ting - efter min mening! Jeg har under gruppen "I make mittens"  også på www.ravelry.com tilmeldt mig denne KAL som begynder i januar. Jeg glæder mig til at se, hvilke fine vanter, som kommer ud af det. Et er sikkert de bliver strikket 2 ad gangen, ligesom jeg strikkede sokkerne til julegave.
 
Derudover har Toirot sin egen gruppe på føromtalte website, og denne gruppe startede en KAL i går  - dog skal man selv købe mønsteret, men det gør absolut ikke noget. Jeg har ikke lige plads i kalenderen til at deltage i flere strikke projekter, som afvikles på tid. Men mønsteret bliver købt, for senere at kunne strikke en til mig selv.

1 kommentar:

  1. Hyggelig at du er med på KAL'en. Men du kan nok ikke strikke to på en gang - høyre og venstre vott er nemlig litt forskjellige, og mønster kommer først på venstre, så på høyre vott... Mansjetten kommer i morgen, den er lik for begge votter, så den kan du strikke to av, forresten. Godt nytt år, og lykke til med vottestrikk!

    SvarSlet

Krea dag 1

Det blev til en kaffebarer og en lille taske