rund eller 5 små korte

I dag er færdiggjort en lille UFO  - et par balletbenvarmere:

 
Den første benvarmer blev færdig allerede i foråret - men jeg synes absolut ikke den var sjov at strikke, da jeg sad og fumlede med min lille rundpind! Jeg var også begyndt på varmer 2 men jeg var simpelthen kørt sur i rundpinden.
 
I denne uge manglede jeg så lidt tv-strik og fandt varmer2 i kurven - jeg havde netop fundet mine Knitpro firkantede pinde og besluttede mig til at give projektet en chance til....

 
Jeg kan kun sige at jeg nok ikke kommer til at bruge den lille rundpind mere - det gik stærkere og var sjovere på de 5 små pinde.
 
opskriften på mine benvarmere bilder jeg mig ind jeg selv har konstrueret - med undersøgende hjælp fra nettet:-)
80 masker på rundpind 3
der strikkes 4 ret/4 vrang for 20 cm, dernæst tages 1 maske ind i vrang, så man strikker 4 ret/3 vrang de næste 20 cm. Så lukker man tager man en maske ind i ret. Nu sttikkes  ret/3 vrang de næste 20 cm.
Der er nu 60 masker på pindene - så lukkes 30 af og der strikkes over de andre 30. På næste omgang slår man 30 masker på og strikker videre 3 ret/3 vrang til arbejdet måler 8 cm.
Bingo/Bango en balletbenvarmer.
 
Jeg brugte Karen Noe garn:

Kommentarer