Kreativitet i sommerferien

 Jeg har sommerferie fra jobbet.. det giver mulighed for at være mere kreativ end jeg plejer…

Jeg har strikket en sommerbluse i bomuld/uld(Big cotton woll)  fra garnudsalg.dk - forbrug ca 3,5 nøgler. Trøjen er en model fra Rauma garn - den var gratis i juni! Modellen er strikket oppe fra og ned. Jeg har modificeret opskriften ved at lave den en smule mere a- formet end det ønskede og så har jeg heller ikke lavet en rulle kant forneden.. det passer absolut ikke til min krop.


Sokkerne er et teststrik for @jyttepallisgard. De er strikket i mit eget garn #Katrin. En sokkegarn bestående af 70 uld, 25 polyamid og 5 % Stellina (glitzer på tysk) 😀

Derudover har jeg syet 3 par shorts. Det første par var  efter leggingsmodellen fra Stof og Stil..kan absolut ikke anbefales. Derefter har jeg syet to par efter et onion mønster. kan klart anbefales..Jeg er gået all in på farver 😃 Jeg er sindssyg tilfreds med resultatet og de skal nok blive brugt - vejret er jo til shorts☀️🩳👓🩴




På strikkefronten er jeg ved at strikke et par sokker i julegarn fra @alonelysocklady. Det er et flot farvet garn og  med pindene fra Chiaogoo bliver de rigtig pæne. Sokkerne strikkes på pinde 2.25 (us 1) 64 masker.. først 20 pinde rib 2 ret/2 vrang - derefter 45 pinde 3 ret/1 vrang - hælen er hælflappen og tåen er en stjernetå - som begyndes efter 70 omgange - fra optagning af maskerne langs hælen..Ja, det var lige min opskrift. 



Udover sokkerne strikker jeg også på Svart ulv- fra bogen Vildmarksgensere af L.Neumann - den er til den tålmodige og jeg har lovet at den strikkes færdig i ferien😜 fantastisk at strikke med uldgarn på pinde 6 i denne varme.. jeg er i gang med 1. Ærme…jeg har lavet en ændring i forhold til opskriften..jeg har lavet en udtagningskile under ærmet, for at få mønsteret til at passe bedre sammen. Det betød, at jeg måtte trevle første ærmeforsøg op..men nu kører det..

Jeg blevinspireret af @bythelakeside s seneste vlog. Hun strikkede crunckled socks..Jeg købte mønsteret på Ravelry og slog op i Christmas in a Nutshell fra @alonelysocklady.


Jeg har også plukket lidt af Hannes hindbær.Det er blevet til 2 små glas marmelade😍🙏🏻

Ellers er der intet nyt fra sommerlandet😎


Kommentarer