Uge 9 og 10 - strikkeindlæg

 Jeg skrev i sidste indlæg, at jeg havde købt sokkegarn i Tyskland og havde købt KoolAid..så jeg kunne lege.. lege har jeg gjort

Jeg har lavet to forsøg på meleret garn

Garn 1 er lavet med Kool Aid mandarine, jordbær/kiwi og grøn frugtfarve ..

 



Det er flot og der er smæk på den orange og jordbær farven er også tydelig..den grønne blev mere blå..men jeg er egentlig tilfreds med blandingen..

To af nøglerne er sokkegarn med løbelængde 400 m pr 100g

Det sidste nøgle har en løbelængde på 400 m pr 150 g

Begge garntyper indeholder glimmer.


Garn 2 er lavet med Kool Aid blandede bær, lemon og grønne æbler

 Garnet  er blevet pænt, men man kan ikke se den gule. Der er ikke farvestof nok i lemon.. det havde jeg egentlig læst, men glemt i farten.. de blandede bær gav til gengæld meget farve

Alle 3 fed er lavet af sokkegarn med løbelængde 400 m pr. 100 g garnet er superwash med nylon og glimmer.




Strik på  pindene og af igen....

Jeg  har strikket en til yngstepigen. Den strikkes i gepard puno.den er strikket i str. m men med kortere krop. Hun prøvede den, men den  ar for stram ...så den er trevlet op igen og venter nu på at blive en sundaytrøje i stedet for...

Sokkestrik:

Jeg har strikket et par sokker med mønster og boomerang hæl. Det pinke garn har jeg selv farvet. Det andet garn er fra garnitch. Det hedder vist konfetti. Det blev købt omkring årsskiftet 20/21



Jeg har stukket et par sokker i Garner farvet af mig selv. De er strikket med kilehæl. Det er den klassiske for mig og den, som jeg synes passer bedst til mine fødder.



Det tredje par jeg strikker har jeg slået op til mandag uge 9. De strikkes i mit eget farvede garn, som beskrevet i indlæggets begyndelse 



Jeg har også vundet garn op til et par sokker  strikket i hjemmefarvet garn - 2. Forsøg..jeg vil se om jeg får tid til at slå til et par sokker. Nøglet kan ses længere op i indlægget 



I den gule pose ligger opskrift og garn til to par vanter. Garnet er Knitwedos eget falkland merino. Vanterne strikkes på p. 3 og mønsteret er marit mittens af @skeindeer. 

Mere garnfarvning😀


Jeg nåede i løbet af uge 10 at farve lidt mere gar. Jeg har farvet 2 nøgler m a 150g hver med 3 pakker koola Aid grape flavor.det er blevet pænt og med vilje meget lilla.



De to andre nøgler  også af 150 g hver er farvet  med kool Aid 



Til slut lidt billeder af Råbjerg Mile.. jeg henlagde min virtuel undervisning til sommerhuset en del af  uge 10..



Kommentarer