Uge 36 - ugen er i farver..đŸ„°

 I denne uge har vi kĂžrt turen til HillerĂžd 3 gange, sĂ„dan er det nĂ„r der ligger mĂžder der...byen ligger jo rundt om Frederiksborg Slot og sĂž.

Denne septemberdag var vejret fantastik.


Jeg prÞver virkelig at komme farver ind i min hverdag..for at undgÄ alt mit sorte, sikkert men langsomt gÄr det fremad..

I mine strikkeposer ligger farver og jeg elsker at strikke pÄ dem alle tre. Den sidste pose med mit sjal stÄr ventende i stue hjÞrnet - men heldigvis er det jo ogsÄ lyse rÞdligt.



Fokus pÄ strikkemÄl.

Det fĂžrste mĂ„l for uge 36 var at strikke op til halsen  pĂ„ tusseladd polar Genser. Det mĂ„l ramte jeg allerede lĂžrdag formiddag, men jeg fortsatte og nu er den simpelthen fĂŠrdig! Jeg har hĂŠftet enderne og skyllet den op, nu ligger den pĂ„ krea-vĂŠrelset og tĂžrrerđŸ€©




Jeg glÊder mig sindssyg meget til at skulle bruge den i efterÄret og vinteren igennem. Den er strikket, sÄ jeg kan havde en tynd jakke inden under..jeg har testet - det fungerer.

Den er strikket i Alafos Lopi og jeg har brugt 800 g vinrĂžd, 120 g hvid og under 100  g lyserĂžd. Det passer med garnmĂŠngden, som er opgivet i bogen. Opskriften er supernemt at fĂžlge og skrevet i eg letmforstĂ„ligt sprog. Min udgave er pĂ„ norsk, da bogen fĂžrst er udkommet pĂ„ dansk d. 21/8 20...det har absolut ingen betydning for forstĂ„elsen af




StrikkemĂ„l 2 var at strikke et ĂŠrme pĂ„ Seaside trĂžjen fĂŠrdigt. Det er ikke nĂ„et, men jeg har nĂ„et et halvt ĂŠrme.sĂ„ nĂŠste uges mĂ„l mĂ„ vĂŠre at strikke Seaside fĂŠrdig.opskriften. 



Ugens 3. StrikkemĂ„l var at strikke pĂ„ min sok indtil hĂŠlflappen. Det er ogsĂ„ nĂ„et. Jeg snuppede sokken med til mĂžde i torsdags og senere pĂ„ aftenen gik jeg i gang med hĂŠlflappen. LĂžrdag aften strikkede jeg videre pĂ„ sokken, men jeg kunne mĂŠrke at garnet ikke skulle bruges til sokker.. det blev ikke som jeg forestillede mig, sĂ„ inden sengetid trĂŠvlede jeg hele molevitten op igen. SĂ„ strikkemĂ„l 3 blev opfyldt, men Det kom heller ikke  lĂŠngere. 

I stedet vil jeg strikke fingervanter men kun med korte fingre. - jeg vil kalde med fingerless mittens, men der er jo smĂ„ korte fingre i. Det bliver nĂŠste uges Cast on.  

Ugens kĂžb: 

Jeg har kĂžbt to vanteopskrifter i denne uge. kammebonia havde 20% pĂ„ alle hendes vanteopskrifter - de findes pĂ„ Ravelry og gĂŠlder til og med i dag, sĂžndag. Jeg kĂžbte Trondheim og Roses are red mĂžnstrene..sĂ„ nu vil jeg fylde strikkeposerne op med garn fra lagret  og strikke lidt varmt til kolde dage, desuden har jeg fĂ„et to sokkemĂžnstre forĂŠrende, sĂ„ det kribler ogsĂ„ for at komme igang med dem.. jeg har vist flere Ăžnsker  end tiden rĂŠkker, sĂ„ hit med strikkemĂ„len - de er klart kommet for at blive 😀 jeg nyder at bĂ„de at sĂŠtte og at nĂ„ mine strikkemĂ„l, ..jeg strikker lidt pĂ„ hvert projekt fordelt pĂ„ ugens dag.


#scappysunday var et begreb, som jeg indfĂžrte i sommerens lĂžb.. det gĂ„r ikke sĂ„ super med at holde det, men jeg hĂ„ber at kunne genindfĂžre det - mĂ„ske i dag sĂžndag eller mĂ„ske nĂŠste sĂžndag..mĂ„ske 




Kommentarer