Uge 31- sidste uges ferie, strikkemål og ...

Jeg har besluttet at sætte tre strikkemål for mig selv i denne sidste uge af min ferie:
  1. At strikke bolen på min vildmarksgenser færdig
  2. At strikke testsokkerne færdig
  3. At strikke mit sjal færdig

Mandag blev en rigtig fin sommerdag, ikke supervarmt- for det har det ikke været i skolernes ferie i år! - men nok til at jeg kunne have shorts og top på..mellemstemanden ønskede virkelig at vise kæresten Skagen bryghus - vi forsøgte lørdag, men havde glemt at der var levende musik og i disse coronatider giver det anledning til laaaang kø. Mandag eftermiddag var helt fin og derfor nød vi en enkelt...

Strikken mandag bestod i at strikke to manchetter til testsokkerne..jeg måtte nemlig søndag trævle første forsøg op. Jeg havde læst forkert i opskriften, så det gjorde at jeg tog en rask beslutning. De to sokker strikkes samtidig - ikke to på en pind, men på to forskellige sæt pinde - derved kan jeg også teste forskellen på Carbon og træ pinde..🤓 genialt tænkt synes jeg..derudover blev der også tid til at strikke lidt på bolen på vildmarksgenseren.

Tirsdag: vi sagde farvel til mellemstemanden og kæresten - de har været på besøg i 5 dage. Hyggeligt og dejligt de havde lyst til at blive så længe. Yngstepigen og jeg havde en tid hos tryllespejlet😍🤩🤩😍😍 yngstepigen skulle kun have klippet spidserne, men jeg skulle have den helt store tur🥰 resultatet er perfekt - selv frisøren virkede helt overbevist og glad for resultatet...

Strikketiden  blev brugt til at færdiggøre bolen på trøjen - altså er ugens første mål opfyldt😀 ...
Onsdag: vejret bestemte en del i dag, så mange ting blev flyttet inden for..jeg fik strikket hælkilen på mine sokker, så nu er der klar til kupler og indtagninger..der hvor jeg stoppede i søndags!


! Det må vente til i morgen. Vi tog en frokoststue til Empire i Frederikshavn - vi havde. En smartbox, som blev brugt. Efter et kæmpe måltid var vi alle 3 enige om, at aftensmaden kunne springes over eller blot være friskbragt brød. 

Torsdag blev vi vækket af en sulten hund. Ludvig har virkelig fundet sin appetit - vi drak en kop kaffe og derefter en lang morgentur med Ludvig. Jeg strikkede på sokkerne, nåede at strikke kuplen på begge, men strandede igen på indtagningerne. Muggen og frustreret lagde jeg det væk og besluttede at give det en sidste chance fredag.. derefter strikkede jeg videre på sjalet - det er ikke særlig spændende og jeg kan mærke at jeg slet ikke brænder for at gære det færdig lige nu, men nu får det titlen bilstrikketøj.. så kan jeg strikke på det hele vejen hjem fra ferie 🙂

Fredag: vi vågnede til solskin, ingen vind og en masse varme. Morgentur med hunden var en ren fornøjelse🥰 bagefter gik den tålmodige i gang med at arbejde på skurudvidelsen. Jeg fandt teststrikketøjet frem og strikkede to hælindtagninger..det er muligvis fordi jeg gav det allersidste chance at det endelig lykkedes.. derefter strikkede jeg et par omgange på begge sokker. Nu er det smooth samling indtil tåen. Målet var at få dem færdige i denne uge, det tror jeg ikke jeg kommer i mål med.
Som belønning for at have lykkedes med indtagningerne, måtte jeg slå op til et par nye korte sokker. Jeg har designet et lille mønster. Det skal være et par feminine sokker i lyserød. Det er min sidste farve af tricolore is garnet. Når de er strikket, så skal jeg i gang med at strikke med mit hjemmefarvede garn. Min garnvinder ligger på hjemmeadressen, så det må lige vente nogle dage endnu.
Lørdag: hjemrejsedag..4 uger i sommerhuset er slut. Nu skal jeg hjem og begynde på arbejde..selvom vejret ikke har været super duper sommerligt hele tiden, så har jeg nydt sommeren og alle dens vejrtyper..sommerhuset har været fyldt med glade gæster - det har været hyggeligt. Vi blev hængende meget længe inden vi pakkede sammen og kørte hjemover. På havnen i åÅrhus mødte vil mellemstemanden og kæresten, de kom forbi for at hente lidt glemte sager fra det nordjyske..så vi fik lige krammet dem og det er jo altid rart..det vides ikke lige med sikkerhed, hvornår vi render ind i dem igen. 
Bilen var godt pakket og en strikker på jo altså leve med lidt plads
, når man  udvider garnmængden under ferien🤣 jeg fik strikket lidt på mit sjal på vej til færgen.. ellers ikke.. vel hjemme igen klokken sent, kom yngstepigens kæreste forbi..vi gamle nød en Skagen bryghus øl og daffede i seng - selv Ludvig var mega træt!

Søndag: så var hjemmerutinen tilbage igen. Vi luftede hund, handledetil ugen og gik tur med hunden. I eftermiddag har jeg lavet en del af min egen bullet journal/ skolekalender.. det er lidt af et arbejde, men  Så får jeg lige præcis det jeg så gerne vil have 😍 jeg har hygget mig og slet ikke strikket en maske..
Men finder jeg strikketøjet frem lidt senere, så bliver det sokkerne..

Uge 32 bliver min første arbejdetsuge i den nye skoleår.. ugen uden elever - det er både fedt men også kedeligt, en skole skal summe af elever...

Kommentarer

  1. Dejligt at læse om din ferie, og jeg er spændt på at se de færdige sokker, der har voldt så mange kvaler 😊
    Jeg glæder mig til at høre hvad du synes om de nye skærme I har fået ude på skolerne - jeg synes de virker rigtig lækre!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder også at læse om din ferie. Første sok er færdig, det fremgår af næste indlæg. Jeg er vildt tilfreds med de nye skærme.. er glad for at have fået et kursus i hvad de kan og hvordan de betjenes.. det skal nok blive godt😀

      Slet

Send en kommentar