Uge 23 - lidt arbejde, sommerferiestrikplaner...

Ugen har kun budt på 3 arbejdsdage..dejligt og så når vejret rigtig flaskede sig. Sommerferiestemning og fornemmelser kommer simpelthen buldrende i bølger ind over mig - ikke snigende som sædvanligt...
Strikkeideer og strikkelysten er kæmpestor - jeg har i denne uge planlagt hvilke 4  sokker opskrifter. Jeg skal nå i løbet af ferien. Jeg har besluttet at gå på  amerikansk sock summercamp hos @the crazy sock lady - Kay Litton.  På campen kan man prøve at strikke sokker på dpn - det kan jeg allerede, på 9inch rundpind - det har jeg strikket vanter på tidligere, men ikke sokker. Man kan også strikke sokker på magic loop - det har jeg heller ikke prøvet. Dermed har jeg to par planlagt. Jytte har udfordret mig i at strikke fra tåen og op.. det skal også prøves. Så kom kollega Lisbeth med en flot opskrift til mig... en sommer sok med et pænt hulmønster.. Ergo 4
Sweater sommer strik - min Isbre af @Skeindeer

Et garnbutikbesøg
Onsdag passede tiden til et garnbutiks besøg. Tot og tråd - min lokale garnpusher- havde åbent og jeg manglede i den grad sokkegarn. Til alle mine sommerferiesokker🥰 jeg fandt garn til 2 par. Lisbeths sommersokker og et endnu et ubestemt par.. jeg var så glad for sommersokkerne, at jeg onsdag eftermiddag slog op til dem. Garnet er sølv og Regia merino og Yak.


Grundlovsdag - fridag er lig med strikketid!
cast - on mani:
Jeg har virkelig bare lyst til at slå op til nye sokker hele tiden..lige nu kribler det i fingrene at slå op til endnu et par af sommerferiestrikken..jeg har garn og opskrift klar den lille rundpind er fundet frem...så morning Coffee socks skal nok blive til virkelighed inden for de næste par dage..Jeg har slået op til sokkerne, først på den lille rundpind. Det gik, men var ikke sjovt, mine fingre synes det var hårdt. Da jeg havde strikket ribkant synes jeg den blev for stor. 64 masker på pind 2,5 er for meget. Så trævlede jeg det op og begyndte forfra. Nu kun med 60 masker. På den lille rundpind blev det bare for 😤 så jeg  fandt mine Knit pro Carbon pinde og så strikkes de altså på dem! BASTA


overskuddet var stort lørdagmorgen..jeg bagte pandekager med blåbær. Det var ren hygge og mens jeg lavede dem, så jeg en podcast og nød en kop kaffe🥰

I mandags slog jeg op til et par sokker i noget garn fa lagret. Den blev færdig i forgårs og er altså denne ugens FO. Jeg har allerede slået op til makkeren...



.

Kommentarer