årsopgørelse 2018


Dette er simpelthen "strikke vanter "året. Jeg valgte lidt letsindigt at vælge at norsk inspirerede  vanter, som #strikkeløftet 2018. Jeg ville strikke 12 par - et om måneden.
Det begyndte i flyvende fart   - i årets 3 første måneder,  men så kom foråret og lysten til at strikke noget andet... Jeg strikkede en  Hanstholm-trøje til min tålmodige mand. Det gjorde at jeg lærte en ny teknik  - german short rows - altid rart at lære nye teknikker.
Vanterstrikningen lod jeg ligge frem til min sommerferie, da jeg helt havde mistet lysten. I ferien fik jeg dog strikket 3 par og pludselig, så var jeg ikke så langt bagud og så var det som om at det pludselig blev sjovt igen og der gik konkurrence i det.
Så her ved årets slutning har jeg strikket 16 par vanter og er allerede i gang med et nyt par....Vantestrikning fortsætter i 2019, men ikke som et strikkeløfte.

Jeg har overvejet at droppe strikkeløfter, da det fylder vildt meget og jeg gider ikke have "strikkestress" som jeg kalder det. Strikning skal være afslappet og hyggeligt.

2019 skal dog have et mål alligevel. Jeg har fået Laine Magazine nr. 6 og der er nogle flotte ting
Elfriedesjalet
Vinr
tortoise shell
Sode
Disse skal strikkes i løbet af 2019 :-)

Derudover har bladet garn udgivet blad nr 8  i  dette nummer finde
#isbre
#mokkabønnevanter
#Pruinae

Disse 3 opskrifter skal jeg også strikke  i det kommende år.

Lige nu arbejder jeg på at færdiggøre min "ingen dikkedarer" cardigan og så har jeg lige en mohairbluse , som også lige skal strikkes...men heldigvis er jeg ikke strikke monogam, så jeg er fortrøstningsfuld.

2018 har været et godt accessori år.


Et lille uddrag af mine vanter..

Kommentarer